¬≥дпов≥дальн≥сть
за використанн¤ нелегального програмного забезпеченн¤
Ќа¤вн≥сть
на комп'ютерах орган≥зац≥њ нел≥ценз≥йного програмного забезпеченн¤, нав≥ть
того, що не використовуЇтьс¤, може привести до в≥дпов≥дальност≥ за порушенн¤
авторських ≥ сум≥жних прав.
«аконодавством
”крањни передбачена цив≥льно-правова, адм≥н≥стративна та крим≥нальна
в≥дпов≥дальн≥сть.
«а
цив≥льно-правовою в≥дпов≥дальн≥стю орган≥зац≥¤, що порушила авторськ≥ та
сум≥жн≥ права, повинна в≥дшкодувати збитки. «битки визначаютьс¤ ¤к сукупна
варт≥сть коробкових верс≥й програмних продукт≥в.
јдм≥н≥стративна
в≥дпов≥дальн≥сть наступаЇ, ¤кщо сума збитк≥в не дос¤гаЇ 1700 грн., за статтею
51-2 одексу ”крањни про адм≥н≥стративн≥ правопорушенн¤. ѕри цьому можуть бути
вилучен≥ комп'ютери в≥дпов≥дно до статт≥ 265.
—татт¤
51-2 ѕорушенн¤ прав на об'Їкт права ≥нтелектуальноњ власност≥
Ќезаконне
використанн¤ об'Їкта права ≥нтелектуальноњ власност≥ (л≥тературного чи
художнього твору, њх виконанн¤, фонограми, передач≥ орган≥зац≥њ мовленн¤, комп'ютерноњ
програми, бази даних, наукового в≥дкритт¤, винаходу, корисноњ модел≥,
промислового зразка, знака дл¤ товар≥в ≥ послуг, топограф≥њ ≥нтегральноњ
м≥кросхеми, рац≥онал≥заторськоњ пропозиц≥њ, сорту рослин тощо), привласненн¤
авторства на такий об'Їкт або ≥нше умисне порушенн¤ прав на об'Їкт права
≥нтелектуальноњ власност≥, що охорон¤Їтьс¤ законом, т¤гне за собою накладенн¤
штрафу в≥д дес¤ти до двохсот неоподатковуваних м≥н≥мум≥в доход≥в громад¤н з
конф≥скац≥Їю незаконно виготовленоњ продукц≥њ та обладнанн¤ ≥ матер≥ал≥в, ¤к≥
призначен≥ дл¤ њњ виготовленн¤.
—татт¤
255. ќсоби, ¤к≥ мають право складати протоколи про адм≥н≥стративн≥
правопорушенн¤.
”
справах про адм≥н≥стративн≥ правопорушенн¤, що розгл¤даютьс¤ органами,
зазначеними в статт¤х 218 - 221 цього одексу, протоколи про правопорушенн¤
мають право складати:
1)
уповноважен≥ на те посадов≥ особи:
орган≥в
внутр≥шн≥х справ (частина перша статт≥ 44, статт≥ 44-1, 46-1, 51, 51-2, Е
орган≥в податковоњ служби (статт≥ 51-2, 164, 164-5, 177-2);
10)
державн≥ ≥нспектори з питань ≥нтелектуальноњ власност≥ (статт≥ 51-2, 164-9, Е).
—татт¤
265. ¬илученн¤ речей ≥ документ≥в.
–еч≥ ≥
документи, що Ї знар¤дд¤м або безпосередн≥м об'Їктом правопорушенн¤, ви¤влен≥
п≥д час затриманн¤, особистого огл¤ду або огл¤ду речей, вилучаютьс¤ посадовими
особами орган≥в, зазначених у статт¤х 234-1, 234-2, 244-4, 262 ≥ 264 цього
одексу. ¬илучен≥ реч≥ ≥ документи збер≥гаютьс¤ до розгл¤ду справи про
адм≥н≥стративне правопорушенн¤ у м≥сц¤х, що њх визначають органи (посадов≥
особи), ¤ким надано право провадити вилученн¤ речей ≥ документ≥в, а п≥сл¤
розгл¤ду справи, залежно в≥д результат≥в њњ розгл¤ду, њх у встановленому
пор¤дку конф≥скують, або повертають волод≥льцев≥, або знищують, а при оплатному
вилученн≥ речей - реал≥зують. Е
якщо
сума збитк≥в перевищуЇ 1700 грн., то може наступити крим≥нальна
в≥дпов≥дальн≥сть за статтею 176 рим≥нального кодексу ”крањни, ¤ка передбачаЇ
покаранн¤ аж до позбавленн¤ вол≥ строком до 2-х рок≥в...
—татт¤
176. ѕорушенн¤ авторського права ≥ сум≥жних прав.
1.
Ќезаконне в≥дтворенн¤, розповсюдженн¤ твор≥в науки, л≥тератури, мистецтва,
комп'ютерних програм ≥ баз даних, а так само незаконне в≥дтворенн¤,
розповсюдженн¤ виконань, фонограм ≥ програм мовленн¤, њх незаконне тиражуванн¤
та розповсюдженн¤ на ауд≥о- та в≥деокасетах, дискетах, ≥нших нос≥¤х ≥нформац≥њ,
а також ≥нше використанн¤ чужих твор≥в, комп'ютерних програм ≥ баз даних,
об'Їкт≥в сум≥жних прав без дозволу ос≥б, ¤к≥ мають авторське право або сум≥жн≥
права, ¤кщо ц≥ д≥њ завдали матер≥альноњ шкоди у великому розм≥р≥, -
караютьс¤
штрафом в≥д ста до чотирьохсот неоподатковуваних м≥н≥мум≥в доход≥в громад¤н або
виправними роботами на строк до двох рок≥в, з конф≥скац≥Їю вс≥х прим≥рник≥в
твор≥в, матер≥альних нос≥њв комп'ютерних програм, баз даних, виконань,
фонограм, програм мовленн¤ та обладнанн¤ ≥ матер≥ал≥в, призначених дл¤ њх
виготовленн¤ ≥ в≥дтворенн¤.
2. “≥
сам≥ д≥њ, ¤кщо вони вчинен≥ повторно або завдали матер≥альноњ шкоди в особливо
великому розм≥р≥, -
караютьс¤
штрафом в≥д двохсот до восьмисот неоподатковуваних м≥н≥мум≥в доход≥в громад¤н
або виправними роботами на строк до двох рок≥в, або позбавленн¤м вол≥ на той
самий строк, з конф≥скац≥Їю вс≥х прим≥рник≥в, матер≥альних нос≥њв комп'ютерних
програм, баз даних, виконань, фонограм, програм мовленн¤, ауд≥о- та в≥деокасет,
дискет, ≥нших нос≥њв ≥нформац≥њ та обладнанн¤ ≥ матер≥ал≥в, призначених дл¤ њх
виготовленн¤ ≥ в≥дтворенн¤.
3. ƒ≥њ,
передбачен≥ частинами першою або другою ц≥Їњ статт≥, вчинен≥ службовою особою з
використанн¤м службового становища щодо п≥длеглоњ особи, -
караютьс¤
штрафом в≥д п'¤тисот до тис¤ч≥ неоподатковуваних м≥н≥мум≥в доход≥в громад¤н або
арештом на строк до шести м≥с¤ц≥в або обмеженн¤м вол≥ на строк до двох рок≥в, з
позбавленн¤м права об≥ймати певн≥ посади або займатис¤ певною д≥¤льн≥стю на
строк до трьох рок≥в.
ѕрим≥тка.
ћатер≥альна шкода вважаЇтьс¤ завданою у великому розм≥р≥, ¤кщо варт≥сть
прим≥рник≥в незаконно в≥дтворених чи розповсюджених твор≥в, матер≥альних нос≥њв
комп'ютерних програм, баз даних, виконань фонограм ≥ програм мовленн¤, ауд≥о-
та в≥деокасет, дискет, ≥нших нос≥њв ≥нформац≥њ або сума доходу, отриманого в
результат≥ незаконного опубл≥куванн¤, виконанн¤, показу чи публ≥чного
оприлюдненн¤ твор≥в, комп'ютерних програм, баз даних, виконань, фонограм,
програм мовленн¤, продажу ауд≥о- та в≥деокасет, дискет, ≥нших нос≥њв ≥нформац≥њ
у сто ≥ б≥льше раз≥в перевищуЇ неоподатковуваний м≥н≥мум доход≥в громад¤н, а
завданою в особливо великому розм≥р≥ - ¤кщо њх варт≥сть або сума доходу у тис¤чу
≥ б≥льше раз≥в перевищуЇ неоподатковуваний м≥н≥мум доход≥в громад¤н.
«а
даними ћ¬— за 9 м≥с¤ц≥в 2002 року порушено 77 крим≥нальних справ за фактами
незаконного розповсюдженн¤ та використанн¤ комп'ютерного програмного
забезпеченн¤. ” 65 випадках були порушен≥ авторськ≥ права корпорац≥њ
ћайкрософт, 7 крим≥нальних справ порушено за позовами ф≥рми 1—.
–озпор¤дженн¤
ћ” в≥д 15.05.02 є 247
1.
«атвердити онцепц≥ю легал≥зац≥њ програмного забезпеченн¤...
2.
ћ≥н≥стерствам, ≥ншим органам виконавчоњ влади забезпечити реал≥зац≥ю завдань ≥
положень, передбачених онцепц≥Їю.
3.
¬изначити ћќЌ головним виконавцем ≥ орган≥затором роб≥т з легал≥зац≥њ
програмного забезпеченн¤...
ќЌ÷≈ѕ÷≤я
легал≥зац≥њ
програмного забезпеченн¤ та боротьби з нелегальним його використанн¤м
«агальн≥
положенн¤
÷¤
концепц≥¤ визначаЇ основи ур¤довоњ пол≥тики щодо легал≥зац≥њ програмного
забезпеченн¤ та боротьби з нелегальним його використанн¤м.
ќсновними
причинами широкого використанн¤ в крањн≥ нел≥ценз≥йного програмного
забезпеченн¤ Ї недосконал≥сть нормативно-правовоњ бази, неспри¤тлив≥ умови
розвитку ринку ≥нформац≥йних технолог≥й, в≥дсутн≥сть негативного ставленн¤ у
сусп≥льств≥ тощо.
Ћегал≥зац≥¤
програмного забезпеченн¤ спр¤мована на встановленн¤ ефективноњ системи правовоњ
охорони програмного забезпеченн¤ ¤к об'Їкта авторського права ≥ в≥дпов≥даЇ
курсу крањни на Ївропейську ≥нтеграц≥ю.
онцепц≥Їю
передбачаютьс¤ заходи, спр¤мован≥ на вдосконаленн¤ ринку програмного
забезпеченн¤.
ћета та
завданн¤ концепц≥њ
ћета
концепц≥њ пол¤гаЇ у визначенн≥ наукових та практичних заход≥в, спр¤мованих на
вдосконаленн¤ нормативно-правовоњ бази з питань легал≥зац≥њ програмного
забезпеченн¤ та боротьби з нелегальним його використанн¤м, розробленн≥
рекомендац≥й щодо п≥двищенн¤ ефективност≥ застосуванн¤ законодавства у
зазначен≥й сфер≥, створенн≥ механ≥зму протид≥њ нелегальному використанню
програмного забезпеченн¤.
ƒл¤
дос¤гненн¤ зазначеноњ мети необх≥дно вир≥шити р¤д завдань, зокрема:
†Ј†
розробити та прийн¤ти нормативно-правов≥ акти, спр¤мован≥ на
вдосконаленн¤ та розвиток законодавства щодо охорони прав ≥нтелектуальноњ
власност≥ у сфер≥ програмного забезпеченн¤;
†Ј†
розробити рекомендац≥њ щодо вдосконаленн¤ орган≥зац≥њ боротьби з
незаконним в≥дтворенн¤м, розповсюдженн¤м ≥ використанн¤м програмного
забезпеченн¤;
†Ј†
зд≥йснити заходи щодо розбудови в≥тчизн¤ноњ ≥ндустр≥њ програмного
забезпеченн¤.
—тан та
проблеми легал≥зац≥њ програмного забезпеченн¤
«а
останнЇ дес¤тил≥тт¤ використанн¤ ≥нформац≥йних технолог≥й у св≥т≥ зростаЇ
стр≥мкими темпами, њх основу становить програмне забезпеченн¤ - продукт
≥нтелектуальноњ д≥¤льност≥, ¤кий в≥дноситьс¤ одночасно до сфер ≥нформац≥йних
технолог≥й та авторського права.
омп'ютери,
комп'ютерн≥ мереж≥ ≥ програмне забезпеченн¤ дл¤ сп≥льного њх функц≥онуванн¤ -
це основа становленн¤ сучасних виробничих, ф≥нансових та б≥знесових технолог≥й
у св≥тов≥й економ≥ц≥, що потребуЇ значних обс¤г≥в нового програмного
забезпеченн¤, ринок ¤кого у св≥т≥ пост≥йно зростаЇ.
¬икористанн¤
нел≥ценз≥йного програмного забезпеченн¤ становить серйозну перепону на шл¤ху
розвитку ринку ≥нформац≥йних технолог≥й, стримуЇ м≥жнародне сп≥вроб≥тництво,
спри¤Ї розвитку т≥ньового сектору та ≥нших негативних насл≥дк≥в. ¬трачаютьс¤
можливост≥ ≥нвестуванн¤ сфери ≥нформац≥йних технолог≥й м≥жнародними ф≥нансовими
та виробничими структурами, комплексного розв'¤занн¤ проблем правом≥рного
використанн¤ об'Їкт≥в ≥нтелектуальноњ власност≥ тощо.
–озвитку
≥нформац≥йних технолог≥й в крањн≥ спри¤тиме зд≥йсненн¤ комплексу заход≥в,
спр¤мованих на використанн¤ у вс≥х сферах д≥¤льност≥ лише л≥ценз≥йного
програмного забезпеченн¤, зокрема, доповненн¤ та уточненн¤ законодавства про
авторське право та сум≥жн≥ права щодо використанн¤ програмного забезпеченн¤ з
урахуванн¤м його специф≥ки, та прийн¤тт¤ «акону ”крањни "ѕро охорону
комп'ютерних програм ≥ баз даних".
Ћегал≥зац≥¤
програмного забезпеченн¤
¬
”крањн≥ використовуЇтьс¤ широкий спектр програмного забезпеченн¤, зокрема
операц≥йн≥ системи комп'ютер≥в загального призначенн¤ та локальних комп'ютерних
мереж, програмне забезпеченн¤ дл¤ доступу до глобальних комп'ютерних мереж,
прикладне програмне забезпеченн¤, системи керуванн¤ базами даних, системи
електронного документооб≥гу, програми дл¤ забезпеченн¤ перекладу, перев≥рки
правопису та словники, видавнич≥ редактори, редактори векторноњ та растровоњ
граф≥ки, ≥нструментальн≥ засоби створенн¤ ≥нформац≥йно-пошукових п≥дсистем та
програмуванн¤, бухгалтерськ≥ програми, антив≥русне програмне забезпеченн¤,
арх≥ватори тощо. —еред них Ї загальнов≥доме програмне забезпеченн¤ ≥ноземних
виробник≥в ≥ створене в≥тчизн¤ними орган≥зац≥¤ми.
¬раховуючи,
що майже 70 % програмного забезпеченн¤, ¤ке використовуЇтьс¤ в крањн≥ ≥
потребуЇ легал≥зац≥њ, в≥дноситьс¤ до операц≥йних систем загального призначенн¤,
комп'ютерних мереж, прикладних програм, л≥нгв≥стичного, бухгалтерського та
антив≥русного напр¤му, вбачаЇтьс¤ доц≥льним провести таку легал≥зац≥ю дл¤
орган≥в державноњ влади в централ≥зованому пор¤дку.
–екомендац≥њ
дл¤ централ≥зованоњ закуп≥вл≥ мають враховувати вимоги щодо локал≥зац≥њ
подальшого оновленн¤ програмного забезпеченн¤, навчанн¤ користувач≥в,
впровадженн¤ електронного документооб≥гу та супроводженн¤.
ƒо
основних орган≥зац≥йних заход≥в щодо легал≥зац≥њ програмного забезпеченн¤ в
органах державноњ влади можна в≥днести:
†Ј†
визначенн¤ вимог до програмного забезпеченн¤, що використовуЇтьс¤;
†Ј†
заборону незаконноњ ≥нстал¤ц≥њ нового програмного забезпеченн¤;
†Ј†
обов'¤зков≥сть придбанн¤ л≥ценз≥йного програмного забезпеченн¤ п≥д час
закуп≥вл≥ комп`ютерноњ техн≥ки;
†Ј†
орган≥зац≥ю в централ≥зованому пор¤дку проведенн¤ торг≥в ≥з закуп≥вл≥
л≥ценз≥йного програмн. забезпеченн¤;
†Ј†
розробленн¤ план≥в переходу на л≥ценз≥йне локал≥зоване програмне
забезпеченн¤;
†Ј†
використанн¤ безкоштовних аналог≥в комерц≥йного програмного
забезпеченн¤;
†Ј†
передбаченн¤ √енеральним державним замовником у щор≥чних завданн¤х
(проектах)
Ќац≥ональноњ
програми ≥нформатизац≥њ:
†Ј†
розробленн¤ методичних рекомендац≥й з проведенн¤ аудиту програмного
забезпеченн¤;
†Ј†
розробленн¤ нормативноњ та методичноњ документац≥њ щодо боротьби з
нелегальним використанн¤м програмного забезпеченн¤;
†Ј†
створенн¤ ≥нформац≥йно-дов≥дковоњ системи з питань розповсюдженн¤ ≥
використанн¤ л≥ценз≥йного програмного забезпеченн¤;
†Ј†
створенн¤ та веденн¤ реЇстру основних виробник≥в та розповсюджувач≥в
програмного забезпеченн¤.
”
завданн¤х ѕрограми ≥нформатизац≥њ загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в,
комп'ютеризац≥њ с≥льських шк≥л, передбачати:
†Ј†
розробленн¤ методичних рекомендац≥й щодо обладнанн¤ каб≥нет≥в
≥нформатики дл¤ загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в;
†Ј†
створенн¤ системи контролю постачанн¤ та використанн¤ комп'ютерноњ
техн≥ки ≥ програмного забезпеченн¤ у навчальних закладах;
†Ј†
формуванн¤ електронного реЇстру л≥ценз≥йночистих навчальних програм та
електронноњ б≥бл≥отеки навчальних компакт-диск≥в.
ќрган≥зац≥¤
боротьби з незаконним використанн¤м програмного забезпеченн¤
ќдним з
основних вид≥в правопорушень щодо програмного забезпеченн¤ Ї контрафакц≥¤,
р≥зновидами ¤коњ Ї в≥дтворенн¤, розповсюдженн¤ та використанн¤ програмного
забезпеченн¤ без дозволу власника авторських прав на ц≥ твори (комп'ютерне
п≥ратство).
¬иди
незаконного використанн¤ програмного забезпеченн¤, ¤к≥ можуть бути
квал≥ф≥кован≥ ¤к контрафакц≥¤:
†Ј†
продаж комп'ютерноњ техн≥ки разом з незаконно встановленим програмним
забезпеченн¤м;
†Ј†
тиражуванн¤ ≥ розповсюдженн¤ прим≥рник≥в програмного забезпеченн¤ на
нос≥¤х ≥нформац≥њ без дозволу власника авторських прав;
†Ј†
незаконне розповсюдженн¤ програмного забезпеченн¤ через
телекомун≥кац≥йн≥ мереж≥ (≤нтернет);
†Ј†
незаконне використанн¤ програмного забезпеченн¤ користувачем.
ѕрактика
д≥¤льност≥ правоохоронних орган≥в показуЇ, що у переважн≥й б≥льшост≥ випадк≥в
правопорушники прит¤гаютьс¤ до крим≥нальноњ чи адм≥н≥стративноњ
в≥дпов≥дальност≥ за незаконну торговельну д≥¤льн≥сть, порушенн¤ пор¤дку зан¤тт¤
п≥дприЇмницькою д≥¤льн≥стю, порушенн¤ податкового законодавства, а не за
порушенн¤ авторських прав виробник≥в програмного забезпеченн¤.
ƒл¤
посиленн¤ протид≥њ правопорушенн¤м у сфер≥ програмного забезпеченн¤ необх≥дно
вдосконаленн¤ нормативно-правовоњ бази, вир≥шенн¤ питань кадрового забезпеченн¤
протид≥њ правопорушенн¤м, пов'¤заним з "п≥ратством", створенн¤
нац≥онального реЇстру виробник≥в та розповсюджувач≥в програмного забезпеченн¤,
налагодженн¤ сп≥вроб≥тництва з м≥жнародними орган≥зац≥¤ми тощо.
–озбудова
в≥тчизн¤ноњ ≥ндустр≥њ програмного забезпеченн¤
–озвиток
власноњ ≥ндустр≥њ програмного забезпеченн¤ маЇ стати одн≥Їю з важливих
передумов цив≥л≥зованого функц≥онуванн¤ ринку ≥нформац≥йних технолог≥й в
крањн≥. ¬иробництво програмного забезпеченн¤ повинно базуватис¤ на сучасних
технолог≥¤х, експортн≥й ор≥Їнтац≥њ, привабливост≥ дл¤ ≥ноземних ≥нвестиц≥й,
взаЇмод≥њ з навчальними закладами, охорон≥ прав ≥нтелектуальноњ власност≥ тощо.
—тратег≥¤
розвитку ≥ндустр≥њ програмного забезпеченн¤ повинна будуватис¤ з урахуванн¤м
особливостей та в≥дм≥нностей њњ в≥д продукц≥њ ≥нших сфер виробництва:
†Ј†
к≥нцевий продукт Ї ≥нформац≥йно-анал≥тичним ≥нструментар≥Їм дл¤
ефективн≥шого управл≥нн¤ процесами матер≥ального виробництва, самою ≥нформац≥Їю
≥ знанн¤ми;
†Ј†
варт≥сть затрачених ≥нтелектуальних ресурс≥в значно перевищуЇ варт≥сть
використаних матер≥альних;
†Ј†
програмне забезпеченн¤ пост≥йно знаходитьс¤ п≥д загрозою
несанкц≥онованого коп≥юванн¤, що ускладнюЇ отриманн¤ правовласником належноњ
винагороди тощо.
ƒо
основних заход≥в щодо розвитку ≥ндустр≥њ програмного забезпеченн¤ в≥днос¤тьс¤:
†Ј†
створенн¤ д≥йових механ≥зм≥в захисту в≥д несанкц≥онованого коп≥юванн¤;
†Ј†
п≥дтримка наукових та осв≥тн≥х процес≥в, спр¤мованих на розвиток
≥нтелектуальних ресурс≥в;
†Ј†
законодавче та орган≥зац≥йне спри¤нн¤ залученню ≥нвестиц≥йних ресурс≥в;
†Ј†
зб≥льшенн¤ квот п≥дготовки спец≥ал≥ст≥в ≥з спец≥альностей, пов'¤заних ≥з
створенн¤м програмного забезпеченн¤ та п≥дготовки нових навчальних програм, що
в≥дображають сучасн≥ м≥жнародн≥ вимоги до спец≥ал≥ст≥в;
†Ј†
спри¤нн¤ залученню виробник≥в програмного забезпеченн¤ до процесу
≥нвестуванн¤ частки прибутк≥в у в≥дпов≥дн≥ навчальн≥ заклади;
†Ј†
пропагуванн¤ привабливост≥ ≥нвестиц≥й м≥жнародного кап≥талу в ≥ндустр≥ю
програмного забезпеченн¤;
†Ј†
вир≥шенн¤ на м≥ждержавному р≥вн≥ питань щодо пор¤дку вињзду
спец≥ал≥ст≥в-програм≥ст≥в за кордон та впровадженн¤ компенсац≥йних механ≥зм≥в
дл¤ в≥дтворенн¤ ≥нтелектуального потенц≥алу;
†Ј†
створенн¤ спри¤тливого економ≥чно-ф≥скального кл≥мату дл¤ малого та
середнього б≥знесу (зниженн¤ податк≥в на фонд зарплати, на прибуток громад¤н,
п≥двищенн¤ норм чисельност≥ прац≥вник≥в п≥дприЇмств, що працюють за схемою
Їдиного податку тощо).
ƒл¤
п≥двищенн¤ експорту в≥тчизн¤ного програмного забезпеченн¤ вважаЇтьс¤ доц≥льним
зд≥йснити заходи:
†Ј†
спрощенн¤ процедури в≥дкритт¤ та реЇстрац≥њ нових п≥дприЇмств, в тому
числ≥ з ≥ноземним кап≥талом;
†Ј†
зв≥льненн¤ в≥д експортного мита виробленоњ продукц≥њ та наданих послуг;
†Ј†
введенн¤ п≥льг за умови придбанн¤ засоб≥в виробництва на внутр≥шньому
ринку у частин≥ компенсац≥њ ѕƒ¬ та зв≥льненн¤ в≥д акцизу.
‘≥нансове
забезпеченн¤ онцепц≥њ
‘≥нансуванн¤
заход≥в, пов'¤заних з реал≥зац≥Їю завдань онцепц≥њ, зд≥йснюЇтьс¤ за рахунок
кошт≥в державного бюджету, в≥дпов≥дних м≥сцевих бюджет≥в та ≥нших джерел, не
заборонених законодавством.
ѕлан
реал≥зац≥њ онцепц≥њ
ƒл¤
створенн¤ ефективного правового та економiчного механiзму функцiонуванн¤ ринку
програмного забезпеченн¤ передбачаЇтьс¤:
†Ј†
приведенн¤ законодавства щодо об'Їктiв авторського права i сумiжних
прав, до ¤ких в≥дноситьс¤ ≥ програмне забезпеченн¤, у в≥дпов≥дн≥сть до
м≥жнародних норм, зокрема прийн¤ти закони про охорону авторського права на
програмне забезпеченн¤, про внесенн¤ зм≥н ≥ доповнень до де¤ких законодавчих
акт≥в щодо посиленн¤ в≥дпов≥дальност≥ за порушенн¤ прав на об'Їкти
≥нтелектуальноњ власност≥;
†Ј†
створенн¤ спри¤тливих умов щодо залученн¤ ≥ноземних ≥нвестиц≥й у сферу
виробництва програмного забезпеченн¤;
†Ј†
орган≥зац≥¤ централ≥зованоњ закуп≥вл≥ л≥ценз≥йних операц≥йних систем,
прикладного, л≥нгв≥стичного, бухгалтерського, антив≥русного та ≥н. програмного
забезпеченн¤ дл¤ орган≥в державноњ влади, а також заборона незаконного
встановленн¤ нового програмного забезпеченн¤;
†Ј†
першочергове розробленн¤ стандарт≥в у сфер≥ ≥нформац≥йних
технолог≥й;† Ј† включенн¤ вимог щодо л≥ценз≥йноњ чистоти програмного забезпеченн¤
до комплекту нормативно-правових документ≥в сертиф≥кац≥њ прикладного
програмного забезпеченн¤ навчального призначенн¤;
†Ј†
забезпеченн¤ кадрами, створених в систем≥ ћ¬— спец≥альних п≥дрозд≥л≥в з
питань боротьби з правопорушенн¤ми у сфер≥ ≥нтелектуальноњ власност≥;
†Ј†
налагодженн¤ сп≥вроб≥тництва з м≥жнародними орган≥зац≥¤ми, ¤к≥ захищають
≥нтереси правовласник≥в на програмне забезпеченн¤;
†Ј†
створенн¤ нац≥онального електронного реЇстру виробник≥в та
розповсюджувач≥в програмного забезпеченн¤ ≥ навчальних програм.