¬≥дпов≥дальн≥сть за використанн¤ нелегального програмного забезпеченн¤

Ќа¤вн≥сть на комп'ютерах орган≥зац≥њ нел≥ценз≥йного програмного забезпеченн¤, нав≥ть того, що не використовуЇтьс¤, може привести до в≥дпов≥дальност≥ за порушенн¤ авторських ≥ сум≥жних прав.

«аконодавством ”крањни передбачена цив≥льно-правова, адм≥н≥стративна та крим≥нальна в≥дпов≥дальн≥сть.

 

«а цив≥льно-правовою в≥дпов≥дальн≥стю орган≥зац≥¤, що порушила авторськ≥ та сум≥жн≥ права, повинна в≥дшкодувати збитки. «битки визначаютьс¤ ¤к сукупна варт≥сть коробкових верс≥й програмних продукт≥в.

 

јдм≥н≥стративна в≥дпов≥дальн≥сть наступаЇ, ¤кщо сума збитк≥в не дос¤гаЇ 1700 грн., за статтею 51-2  одексу ”крањни про адм≥н≥стративн≥ правопорушенн¤. ѕри цьому можуть бути вилучен≥ комп'ютери в≥дпов≥дно до статт≥ 265.

 

—татт¤ 51-2 ѕорушенн¤ прав на об'Їкт права ≥нтелектуальноњ власност≥

 

Ќезаконне використанн¤ об'Їкта права ≥нтелектуальноњ власност≥ (л≥тературного чи художнього твору, њх виконанн¤, фонограми, передач≥ орган≥зац≥њ мовленн¤, комп'ютерноњ програми, бази даних, наукового в≥дкритт¤, винаходу, корисноњ модел≥, промислового зразка, знака дл¤ товар≥в ≥ послуг, топограф≥њ ≥нтегральноњ м≥кросхеми, рац≥онал≥заторськоњ пропозиц≥њ, сорту рослин тощо), привласненн¤ авторства на такий об'Їкт або ≥нше умисне порушенн¤ прав на об'Їкт права ≥нтелектуальноњ власност≥, що охорон¤Їтьс¤ законом, т¤гне за собою накладенн¤ штрафу в≥д дес¤ти до двохсот неоподатковуваних м≥н≥мум≥в доход≥в громад¤н з конф≥скац≥Їю незаконно виготовленоњ продукц≥њ та обладнанн¤ ≥ матер≥ал≥в, ¤к≥ призначен≥ дл¤ њњ виготовленн¤.

 

—татт¤ 255. ќсоби, ¤к≥ мають право складати протоколи про адм≥н≥стративн≥ правопорушенн¤.

 

” справах про адм≥н≥стративн≥ правопорушенн¤, що розгл¤даютьс¤ органами, зазначеними в статт¤х 218 - 221 цього  одексу, протоколи про правопорушенн¤ мають право складати:

 

1) уповноважен≥ на те посадов≥ особи:

орган≥в внутр≥шн≥х справ (частина перша статт≥ 44, статт≥ 44-1, 46-1, 51, 51-2, Е орган≥в податковоњ служби (статт≥ 51-2, 164, 164-5, 177-2);

 

10) державн≥ ≥нспектори з питань ≥нтелектуальноњ власност≥ (статт≥ 51-2, 164-9, Е).

 

—татт¤ 265. ¬илученн¤ речей ≥ документ≥в.

 

–еч≥ ≥ документи, що Ї знар¤дд¤м або безпосередн≥м об'Їктом правопорушенн¤, ви¤влен≥ п≥д час затриманн¤, особистого огл¤ду або огл¤ду речей, вилучаютьс¤ посадовими особами орган≥в, зазначених у статт¤х 234-1, 234-2, 244-4, 262 ≥ 264 цього  одексу. ¬илучен≥ реч≥ ≥ документи збер≥гаютьс¤ до розгл¤ду справи про адм≥н≥стративне правопорушенн¤ у м≥сц¤х, що њх визначають органи (посадов≥ особи), ¤ким надано право провадити вилученн¤ речей ≥ документ≥в, а п≥сл¤ розгл¤ду справи, залежно в≥д результат≥в њњ розгл¤ду, њх у встановленому пор¤дку конф≥скують, або повертають волод≥льцев≥, або знищують, а при оплатному вилученн≥ речей - реал≥зують. Е

якщо сума збитк≥в перевищуЇ 1700 грн., то може наступити крим≥нальна в≥дпов≥дальн≥сть за статтею 176  рим≥нального кодексу ”крањни, ¤ка передбачаЇ покаранн¤ аж до позбавленн¤ вол≥ строком до 2-х рок≥в...

 

—татт¤ 176. ѕорушенн¤ авторського права ≥ сум≥жних прав.

 

1. Ќезаконне в≥дтворенн¤, розповсюдженн¤ твор≥в науки, л≥тератури, мистецтва, комп'ютерних програм ≥ баз даних, а так само незаконне в≥дтворенн¤, розповсюдженн¤ виконань, фонограм ≥ програм мовленн¤, њх незаконне тиражуванн¤ та розповсюдженн¤ на ауд≥о- та в≥деокасетах, дискетах, ≥нших нос≥¤х ≥нформац≥њ, а також ≥нше використанн¤ чужих твор≥в, комп'ютерних програм ≥ баз даних, об'Їкт≥в сум≥жних прав без дозволу ос≥б, ¤к≥ мають авторське право або сум≥жн≥ права, ¤кщо ц≥ д≥њ завдали матер≥альноњ шкоди у великому розм≥р≥, -

 

караютьс¤ штрафом в≥д ста до чотирьохсот неоподатковуваних м≥н≥мум≥в доход≥в громад¤н або виправними роботами на строк до двох рок≥в, з конф≥скац≥Їю вс≥х прим≥рник≥в твор≥в, матер≥альних нос≥њв комп'ютерних програм, баз даних, виконань, фонограм, програм мовленн¤ та обладнанн¤ ≥ матер≥ал≥в, призначених дл¤ њх виготовленн¤ ≥ в≥дтворенн¤.

 

2. “≥ сам≥ д≥њ, ¤кщо вони вчинен≥ повторно або завдали матер≥альноњ шкоди в особливо великому розм≥р≥, -

 

караютьс¤ штрафом в≥д двохсот до восьмисот неоподатковуваних м≥н≥мум≥в доход≥в громад¤н або виправними роботами на строк до двох рок≥в, або позбавленн¤м вол≥ на той самий строк, з конф≥скац≥Їю вс≥х прим≥рник≥в, матер≥альних нос≥њв комп'ютерних програм, баз даних, виконань, фонограм, програм мовленн¤, ауд≥о- та в≥деокасет, дискет, ≥нших нос≥њв ≥нформац≥њ та обладнанн¤ ≥ матер≥ал≥в, призначених дл¤ њх виготовленн¤ ≥ в≥дтворенн¤.

 

3. ƒ≥њ, передбачен≥ частинами першою або другою ц≥Їњ статт≥, вчинен≥ службовою особою з використанн¤м службового становища щодо п≥длеглоњ особи, -

 

караютьс¤ штрафом в≥д п'¤тисот до тис¤ч≥ неоподатковуваних м≥н≥мум≥в доход≥в громад¤н або арештом на строк до шести м≥с¤ц≥в або обмеженн¤м вол≥ на строк до двох рок≥в, з позбавленн¤м права об≥ймати певн≥ посади або займатис¤ певною д≥¤льн≥стю на строк до трьох рок≥в.

 

ѕрим≥тка. ћатер≥альна шкода вважаЇтьс¤ завданою у великому розм≥р≥, ¤кщо варт≥сть прим≥рник≥в незаконно в≥дтворених чи розповсюджених твор≥в, матер≥альних нос≥њв комп'ютерних програм, баз даних, виконань фонограм ≥ програм мовленн¤, ауд≥о- та в≥деокасет, дискет, ≥нших нос≥њв ≥нформац≥њ або сума доходу, отриманого в результат≥ незаконного опубл≥куванн¤, виконанн¤, показу чи публ≥чного оприлюдненн¤ твор≥в, комп'ютерних програм, баз даних, виконань, фонограм, програм мовленн¤, продажу ауд≥о- та в≥деокасет, дискет, ≥нших нос≥њв ≥нформац≥њ у сто ≥ б≥льше раз≥в перевищуЇ неоподатковуваний м≥н≥мум доход≥в громад¤н, а завданою в особливо великому розм≥р≥ - ¤кщо њх варт≥сть або сума доходу у тис¤чу ≥ б≥льше раз≥в перевищуЇ неоподатковуваний м≥н≥мум доход≥в громад¤н.

 

«а даними ћ¬— за 9 м≥с¤ц≥в 2002 року порушено 77 крим≥нальних справ за фактами незаконного розповсюдженн¤ та використанн¤ комп'ютерного програмного забезпеченн¤. ” 65 випадках були порушен≥ авторськ≥ права корпорац≥њ ћайкрософт, 7 крим≥нальних справ порушено за позовами ф≥рми 1—.

–озпор¤дженн¤  ћ” в≥д 15.05.02 є 247

 

1. «атвердити  онцепц≥ю легал≥зац≥њ програмного забезпеченн¤...

 

2. ћ≥н≥стерствам, ≥ншим органам виконавчоњ влади забезпечити реал≥зац≥ю завдань ≥ положень, передбачених  онцепц≥Їю.

 

3. ¬изначити ћќЌ головним виконавцем ≥ орган≥затором роб≥т з легал≥зац≥њ програмного забезпеченн¤...

 ќЌ÷≈ѕ÷≤я

легал≥зац≥њ програмного забезпеченн¤ та боротьби з нелегальним його використанн¤м

 

«агальн≥ положенн¤

 

÷¤ концепц≥¤ визначаЇ основи ур¤довоњ пол≥тики щодо легал≥зац≥њ програмного забезпеченн¤ та боротьби з нелегальним його використанн¤м.

 

ќсновними причинами широкого використанн¤ в крањн≥ нел≥ценз≥йного програмного забезпеченн¤ Ї недосконал≥сть нормативно-правовоњ бази, неспри¤тлив≥ умови розвитку ринку ≥нформац≥йних технолог≥й, в≥дсутн≥сть негативного ставленн¤ у сусп≥льств≥ тощо.

 

Ћегал≥зац≥¤ програмного забезпеченн¤ спр¤мована на встановленн¤ ефективноњ системи правовоњ охорони програмного забезпеченн¤ ¤к об'Їкта авторського права ≥ в≥дпов≥даЇ курсу крањни на Ївропейську ≥нтеграц≥ю.

 

 онцепц≥Їю передбачаютьс¤ заходи, спр¤мован≥ на вдосконаленн¤ ринку програмного забезпеченн¤.

 

ћета та завданн¤ концепц≥њ

 

ћета концепц≥њ пол¤гаЇ у визначенн≥ наукових та практичних заход≥в, спр¤мованих на вдосконаленн¤ нормативно-правовоњ бази з питань легал≥зац≥њ програмного забезпеченн¤ та боротьби з нелегальним його використанн¤м, розробленн≥ рекомендац≥й щодо п≥двищенн¤ ефективност≥ застосуванн¤ законодавства у зазначен≥й сфер≥, створенн≥ механ≥зму протид≥њ нелегальному використанню програмного забезпеченн¤.

 

ƒл¤ дос¤гненн¤ зазначеноњ мети необх≥дно вир≥шити р¤д завдань, зокрема:

 

Јрозробити та прийн¤ти нормативно-правов≥ акти, спр¤мован≥ на вдосконаленн¤ та розвиток законодавства щодо охорони прав ≥нтелектуальноњ власност≥ у сфер≥ програмного забезпеченн¤;

Јрозробити рекомендац≥њ щодо вдосконаленн¤ орган≥зац≥њ боротьби з незаконним в≥дтворенн¤м, розповсюдженн¤м ≥ використанн¤м програмного забезпеченн¤;

Јзд≥йснити заходи щодо розбудови в≥тчизн¤ноњ ≥ндустр≥њ програмного забезпеченн¤.

 

—тан та проблеми легал≥зац≥њ програмного забезпеченн¤

 

«а останнЇ дес¤тил≥тт¤ використанн¤ ≥нформац≥йних технолог≥й у св≥т≥ зростаЇ стр≥мкими темпами, њх основу становить програмне забезпеченн¤ - продукт ≥нтелектуальноњ д≥¤льност≥, ¤кий в≥дноситьс¤ одночасно до сфер ≥нформац≥йних технолог≥й та авторського права.

 

 омп'ютери, комп'ютерн≥ мереж≥ ≥ програмне забезпеченн¤ дл¤ сп≥льного њх функц≥онуванн¤ - це основа становленн¤ сучасних виробничих, ф≥нансових та б≥знесових технолог≥й у св≥тов≥й економ≥ц≥, що потребуЇ значних обс¤г≥в нового програмного забезпеченн¤, ринок ¤кого у св≥т≥ пост≥йно зростаЇ.

 

¬икористанн¤ нел≥ценз≥йного програмного забезпеченн¤ становить серйозну перепону на шл¤ху розвитку ринку ≥нформац≥йних технолог≥й, стримуЇ м≥жнародне сп≥вроб≥тництво, спри¤Ї розвитку т≥ньового сектору та ≥нших негативних насл≥дк≥в. ¬трачаютьс¤ можливост≥ ≥нвестуванн¤ сфери ≥нформац≥йних технолог≥й м≥жнародними ф≥нансовими та виробничими структурами, комплексного розв'¤занн¤ проблем правом≥рного використанн¤ об'Їкт≥в ≥нтелектуальноњ власност≥ тощо.

 

–озвитку ≥нформац≥йних технолог≥й в крањн≥ спри¤тиме зд≥йсненн¤ комплексу заход≥в, спр¤мованих на використанн¤ у вс≥х сферах д≥¤льност≥ лише л≥ценз≥йного програмного забезпеченн¤, зокрема, доповненн¤ та уточненн¤ законодавства про авторське право та сум≥жн≥ права щодо використанн¤ програмного забезпеченн¤ з урахуванн¤м його специф≥ки, та прийн¤тт¤ «акону ”крањни "ѕро охорону комп'ютерних програм ≥ баз даних".

 

Ћегал≥зац≥¤ програмного забезпеченн¤

 

¬ ”крањн≥ використовуЇтьс¤ широкий спектр програмного забезпеченн¤, зокрема операц≥йн≥ системи комп'ютер≥в загального призначенн¤ та локальних комп'ютерних мереж, програмне забезпеченн¤ дл¤ доступу до глобальних комп'ютерних мереж, прикладне програмне забезпеченн¤, системи керуванн¤ базами даних, системи електронного документооб≥гу, програми дл¤ забезпеченн¤ перекладу, перев≥рки правопису та словники, видавнич≥ редактори, редактори векторноњ та растровоњ граф≥ки, ≥нструментальн≥ засоби створенн¤ ≥нформац≥йно-пошукових п≥дсистем та програмуванн¤, бухгалтерськ≥ програми, антив≥русне програмне забезпеченн¤, арх≥ватори тощо. —еред них Ї загальнов≥доме програмне забезпеченн¤ ≥ноземних виробник≥в ≥ створене в≥тчизн¤ними орган≥зац≥¤ми.

 

¬раховуючи, що майже 70 % програмного забезпеченн¤, ¤ке використовуЇтьс¤ в крањн≥ ≥ потребуЇ легал≥зац≥њ, в≥дноситьс¤ до операц≥йних систем загального призначенн¤, комп'ютерних мереж, прикладних програм, л≥нгв≥стичного, бухгалтерського та антив≥русного напр¤му, вбачаЇтьс¤ доц≥льним провести таку легал≥зац≥ю дл¤ орган≥в державноњ влади в централ≥зованому пор¤дку.

 

–екомендац≥њ дл¤ централ≥зованоњ закуп≥вл≥ мають враховувати вимоги щодо локал≥зац≥њ подальшого оновленн¤ програмного забезпеченн¤, навчанн¤ користувач≥в, впровадженн¤ електронного документооб≥гу та супроводженн¤.

 

ƒо основних орган≥зац≥йних заход≥в щодо легал≥зац≥њ програмного забезпеченн¤ в органах державноњ влади можна в≥днести:

 

Јвизначенн¤ вимог до програмного забезпеченн¤, що використовуЇтьс¤;

Јзаборону незаконноњ ≥нстал¤ц≥њ нового програмного забезпеченн¤;

Јобов'¤зков≥сть придбанн¤ л≥ценз≥йного програмного забезпеченн¤ п≥д час закуп≥вл≥ комп`ютерноњ техн≥ки;

Јорган≥зац≥ю в централ≥зованому пор¤дку проведенн¤ торг≥в ≥з закуп≥вл≥ л≥ценз≥йного програмн. забезпеченн¤;

Јрозробленн¤ план≥в переходу на л≥ценз≥йне локал≥зоване програмне забезпеченн¤;

Јвикористанн¤ безкоштовних аналог≥в комерц≥йного програмного забезпеченн¤;

Јпередбаченн¤ √енеральним державним замовником у щор≥чних завданн¤х (проектах)

 

Ќац≥ональноњ програми ≥нформатизац≥њ:

 

Јрозробленн¤ методичних рекомендац≥й з проведенн¤ аудиту програмного забезпеченн¤;

Јрозробленн¤ нормативноњ та методичноњ документац≥њ щодо боротьби з нелегальним використанн¤м програмного забезпеченн¤;

Јстворенн¤ ≥нформац≥йно-дов≥дковоњ системи з питань розповсюдженн¤ ≥ використанн¤ л≥ценз≥йного програмного забезпеченн¤;

Јстворенн¤ та веденн¤ реЇстру основних виробник≥в та розповсюджувач≥в програмного забезпеченн¤.

 

” завданн¤х ѕрограми ≥нформатизац≥њ загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в, комп'ютеризац≥њ с≥льських шк≥л, передбачати:

 

Јрозробленн¤ методичних рекомендац≥й щодо обладнанн¤ каб≥нет≥в ≥нформатики дл¤ загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в;

Јстворенн¤ системи контролю постачанн¤ та використанн¤ комп'ютерноњ техн≥ки ≥ програмного забезпеченн¤ у навчальних закладах;

Јформуванн¤ електронного реЇстру л≥ценз≥йночистих навчальних програм та електронноњ б≥бл≥отеки навчальних компакт-диск≥в.

 

ќрган≥зац≥¤ боротьби з незаконним використанн¤м програмного забезпеченн¤

 

ќдним з основних вид≥в правопорушень щодо програмного забезпеченн¤ Ї контрафакц≥¤, р≥зновидами ¤коњ Ї в≥дтворенн¤, розповсюдженн¤ та використанн¤ програмного забезпеченн¤ без дозволу власника авторських прав на ц≥ твори (комп'ютерне п≥ратство).

 

¬иди незаконного використанн¤ програмного забезпеченн¤, ¤к≥ можуть бути квал≥ф≥кован≥ ¤к контрафакц≥¤:

 

Јпродаж комп'ютерноњ техн≥ки разом з незаконно встановленим програмним забезпеченн¤м;

Јтиражуванн¤ ≥ розповсюдженн¤ прим≥рник≥в програмного забезпеченн¤ на нос≥¤х ≥нформац≥њ без дозволу власника авторських прав;

Јнезаконне розповсюдженн¤ програмного забезпеченн¤ через телекомун≥кац≥йн≥ мереж≥ (≤нтернет);

Јнезаконне використанн¤ програмного забезпеченн¤ користувачем.

 

ѕрактика д≥¤льност≥ правоохоронних орган≥в показуЇ, що у переважн≥й б≥льшост≥ випадк≥в правопорушники прит¤гаютьс¤ до крим≥нальноњ чи адм≥н≥стративноњ в≥дпов≥дальност≥ за незаконну торговельну д≥¤льн≥сть, порушенн¤ пор¤дку зан¤тт¤ п≥дприЇмницькою д≥¤льн≥стю, порушенн¤ податкового законодавства, а не за порушенн¤ авторських прав виробник≥в програмного забезпеченн¤.

 

ƒл¤ посиленн¤ протид≥њ правопорушенн¤м у сфер≥ програмного забезпеченн¤ необх≥дно вдосконаленн¤ нормативно-правовоњ бази, вир≥шенн¤ питань кадрового забезпеченн¤ протид≥њ правопорушенн¤м, пов'¤заним з "п≥ратством", створенн¤ нац≥онального реЇстру виробник≥в та розповсюджувач≥в програмного забезпеченн¤, налагодженн¤ сп≥вроб≥тництва з м≥жнародними орган≥зац≥¤ми тощо.

 

–озбудова в≥тчизн¤ноњ ≥ндустр≥њ програмного забезпеченн¤

 

–озвиток власноњ ≥ндустр≥њ програмного забезпеченн¤ маЇ стати одн≥Їю з важливих передумов цив≥л≥зованого функц≥онуванн¤ ринку ≥нформац≥йних технолог≥й в крањн≥. ¬иробництво програмного забезпеченн¤ повинно базуватис¤ на сучасних технолог≥¤х, експортн≥й ор≥Їнтац≥њ, привабливост≥ дл¤ ≥ноземних ≥нвестиц≥й, взаЇмод≥њ з навчальними закладами, охорон≥ прав ≥нтелектуальноњ власност≥ тощо.

 

—тратег≥¤ розвитку ≥ндустр≥њ програмного забезпеченн¤ повинна будуватис¤ з урахуванн¤м особливостей та в≥дм≥нностей њњ в≥д продукц≥њ ≥нших сфер виробництва:

 

Јк≥нцевий продукт Ї ≥нформац≥йно-анал≥тичним ≥нструментар≥Їм дл¤ ефективн≥шого управл≥нн¤ процесами матер≥ального виробництва, самою ≥нформац≥Їю ≥ знанн¤ми;

Јварт≥сть затрачених ≥нтелектуальних ресурс≥в значно перевищуЇ варт≥сть використаних матер≥альних;

Јпрограмне забезпеченн¤ пост≥йно знаходитьс¤ п≥д загрозою несанкц≥онованого коп≥юванн¤, що ускладнюЇ отриманн¤ правовласником належноњ винагороди тощо.

 

ƒо основних заход≥в щодо розвитку ≥ндустр≥њ програмного забезпеченн¤ в≥днос¤тьс¤:

 

Јстворенн¤ д≥йових механ≥зм≥в захисту в≥д несанкц≥онованого коп≥юванн¤;

Јп≥дтримка наукових та осв≥тн≥х процес≥в, спр¤мованих на розвиток ≥нтелектуальних ресурс≥в;

Јзаконодавче та орган≥зац≥йне спри¤нн¤ залученню ≥нвестиц≥йних ресурс≥в;

Јзб≥льшенн¤ квот п≥дготовки спец≥ал≥ст≥в ≥з спец≥альностей, пов'¤заних ≥з створенн¤м програмного забезпеченн¤ та п≥дготовки нових навчальних програм, що в≥дображають сучасн≥ м≥жнародн≥ вимоги до спец≥ал≥ст≥в;

Јспри¤нн¤ залученню виробник≥в програмного забезпеченн¤ до процесу ≥нвестуванн¤ частки прибутк≥в у в≥дпов≥дн≥ навчальн≥ заклади;

Јпропагуванн¤ привабливост≥ ≥нвестиц≥й м≥жнародного кап≥талу в ≥ндустр≥ю програмного забезпеченн¤;

Јвир≥шенн¤ на м≥ждержавному р≥вн≥ питань щодо пор¤дку вињзду спец≥ал≥ст≥в-програм≥ст≥в за кордон та впровадженн¤ компенсац≥йних механ≥зм≥в дл¤ в≥дтворенн¤ ≥нтелектуального потенц≥алу;

Јстворенн¤ спри¤тливого економ≥чно-ф≥скального кл≥мату дл¤ малого та середнього б≥знесу (зниженн¤ податк≥в на фонд зарплати, на прибуток громад¤н, п≥двищенн¤ норм чисельност≥ прац≥вник≥в п≥дприЇмств, що працюють за схемою Їдиного податку тощо).

 

ƒл¤ п≥двищенн¤ експорту в≥тчизн¤ного програмного забезпеченн¤ вважаЇтьс¤ доц≥льним зд≥йснити заходи:

 

Јспрощенн¤ процедури в≥дкритт¤ та реЇстрац≥њ нових п≥дприЇмств, в тому числ≥ з ≥ноземним кап≥талом;

Јзв≥льненн¤ в≥д експортного мита виробленоњ продукц≥њ та наданих послуг;

Јвведенн¤ п≥льг за умови придбанн¤ засоб≥в виробництва на внутр≥шньому ринку у частин≥ компенсац≥њ ѕƒ¬ та зв≥льненн¤ в≥д акцизу.

 

‘≥нансове забезпеченн¤  онцепц≥њ

 

‘≥нансуванн¤ заход≥в, пов'¤заних з реал≥зац≥Їю завдань  онцепц≥њ, зд≥йснюЇтьс¤ за рахунок кошт≥в державного бюджету, в≥дпов≥дних м≥сцевих бюджет≥в та ≥нших джерел, не заборонених законодавством.

 

ѕлан реал≥зац≥њ  онцепц≥њ

 

ƒл¤ створенн¤ ефективного правового та економiчного механiзму функцiонуванн¤ ринку програмного забезпеченн¤ передбачаЇтьс¤:

 

Јприведенн¤ законодавства щодо об'Їктiв авторського права i сумiжних прав, до ¤ких в≥дноситьс¤ ≥ програмне забезпеченн¤, у в≥дпов≥дн≥сть до м≥жнародних норм, зокрема прийн¤ти закони про охорону авторського права на програмне забезпеченн¤, про внесенн¤ зм≥н ≥ доповнень до де¤ких законодавчих акт≥в щодо посиленн¤ в≥дпов≥дальност≥ за порушенн¤ прав на об'Їкти ≥нтелектуальноњ власност≥;

Јстворенн¤ спри¤тливих умов щодо залученн¤ ≥ноземних ≥нвестиц≥й у сферу виробництва програмного забезпеченн¤;

Јорган≥зац≥¤ централ≥зованоњ закуп≥вл≥ л≥ценз≥йних операц≥йних систем, прикладного, л≥нгв≥стичного, бухгалтерського, антив≥русного та ≥н. програмного забезпеченн¤ дл¤ орган≥в державноњ влади, а також заборона незаконного встановленн¤ нового програмного забезпеченн¤;

Јпершочергове розробленн¤ стандарт≥в у сфер≥ ≥нформац≥йних технолог≥й;Јвключенн¤ вимог щодо л≥ценз≥йноњ чистоти програмного забезпеченн¤ до комплекту нормативно-правових документ≥в сертиф≥кац≥њ прикладного програмного забезпеченн¤ навчального призначенн¤;

Јзабезпеченн¤ кадрами, створених в систем≥ ћ¬— спец≥альних п≥дрозд≥л≥в з питань боротьби з правопорушенн¤ми у сфер≥ ≥нтелектуальноњ власност≥;

Јналагодженн¤ сп≥вроб≥тництва з м≥жнародними орган≥зац≥¤ми, ¤к≥ захищають ≥нтереси правовласник≥в на програмне забезпеченн¤;

Јстворенн¤ нац≥онального електронного реЇстру виробник≥в та розповсюджувач≥в програмного забезпеченн¤ ≥ навчальних програм.

Используются технологии uCoz